جوانی که در جریان درگیری مرگبار در اورژانس بیمارستانی در قم، جوان دیگری را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود سحرگاه در زندان مرکزی قم به دار مجازات آویخته شد.

حوادث بیمارستان قم

دهم فروردين امسال مأموران پليس قم در جريان درگيري 2گروه از جوانان در يكي از محله‌هاي اين شهر قرار گرفتند و راهي آنجا شدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه در اين نزاع دسته‌جمعي، 6نفر مجروح و به بيمارستان منتقل شده‌اند. از ميان مجروحان، 5نفر اعضاي يك گروه بودند و يك نفر نيز عضو گروه مقابل بود. پزشكان در حال درمان جوان مجروح بودند كه ناگهان 5مرد وارد بخش اورژانس شدند و به جوان مجروح حمله كردند.

آنها در اين درگيري كه حدود 40ثانيه طول كشيد، با ضربات چاقو و قمه، جوان مجروح را به قتل رساندند و با تهديد كاركنان و پرستاران بيمارستان متواري شدند. وقتي خبر به گوش پليس رسيد، تيم‌هاي تحقيق راهي بيمارستان شدند و با بازبيني فيلم‌هاي ضبط‌شده در دوربين مداربسته بيمارستان مهاجمان را شناسايي كردند و سرانجام توانستند آنها را دستگير كنند.

در جريان تحقيقات پليس، جواني كه ضربات كشنده را به مقتول زده بود شناسايي شد و به جرمش اعتراف كرد. او گفت: من و دوستانم از مدت‌ها قبل با چند نفر ديگر اختلاف داشتيم. بارها با هم مشاجره كرده بوديم تا اينكه ظهر دهم فروردين‌ماه با يكديگر درگير شديم و من و 4نفر ديگر از دوستانم به همراه يك نفر از گروه مقابل مجروح شديم.

جراحت ما سطحي بود و وقتي در بيمارستان بوديم، باخبر شديم يك نفري كه از گروه مقابل مجروح شده بود را به همان بيمارستاني آورده‌اند كه ما در آنجا بوديم. وقتي فهميديم كه او در بخش اورژانس بستري شده به آنجا رفتيم و در يك درگيري كوتاه او را به قتل رسانديم و فرار كرديم.

با روشن شدن ابعاد اين جنايت متهمان در شعبه اول دادگاه كيفري استان قم محاكمه و محكوم شدند. براساس رأي دادگاه متهم رديف اول به قصاص نفس، پرداخت ديه و 4سال حبس محكوم شد و ديگر متهمان پرونده نيز به 5سال حبس و شلاق و 2سال تبعيد محكوم شدند. هر چند متهمان به اين رأي اعتراض كردند اما حكم دادگاه در ديوان عالي كشور نيز تأييد شد. به اين ترتيب با قطعي شدن حكم، عامل اصلي اين جنايت سحرگاه ديروز در زندان مركزي قم قصاص شد.

کد خبر 279523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha